Till innehållet på sidan

Om webbplatsen

På Svenska kyrkans bönewebb kan du be en bön och tända ett digitalt ljus.

Vi människor behöver formulera vår glädje, vår oro och våra rädslor. Ett sätt att göra det är genom att be en bön. På bönewebben kan du göra din bön synlig, både för dig själv och för andra. Du kan också ta del av andras böner. På bönewebben finns också möjlighet att tända ett digitalt ljus, till exempel till minne av någon. Om du vill göra din bön mer personlig kan du koppla den till en valfri kyrka eller till ett tema. Samma sak går att göra med ditt ljus.

Du är alltid anonym när du skriver på bönewebben, men alla kan ta del av din bön när den blivit publicerad. Undvik att skriva sådant som kan uppfattas som kränkande, utpekande eller stötande för enskild person eller grupp. Om nödvändigt redigeras bönen innan den publiceras.

Du ska alltid känna igen dig på bönewebben, men utseendet anpassas ibland efter kyrkans högtider.

Bönewebben ägs och förvaltas av Trossamfundet Svenska kyrkan.
Läs mer om Svenska kyrkan på www.svenskakyrkan.se.

Om du har några frågor om hur webbplatsen fungerar kan du mejla webbgruppen på kyrkokansliet i Uppsala.

Tillgänglighetsredogörelse

Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda bönewebben. Här kan du läsa hur vi lever upp till lagkraven om tillgänglig digital service.

Webbplatsen be.svenskakyrkan.se ägs och förvaltas av Trossamfundet Svenska kyrkan. Webbplatsen ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla, oavsett till exempel funktionsnedsättningar och oberoende av vilka hjälpmedel du eventuellt använder. Texterna ska vara tydliga och lätta att förstå.

Du ska till exempel kunna

• förstora innehållet utan problem
  • navigera med hjälp av ditt tangentbord
  • navigera med hjälp av skärmläsare.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det finns innehåll på webbplatsen som inte följer standarden WCAG 2.1, nivå AA. Här förklarar vi vilket innehåll det gäller och tipsar om tillgängliga alternativ.

• Kartan på allhelgonasidan är inte tillgänglig för alla skärmläsare.
    Tillgängligt alternativ: Gå till översikten för böner och ljus och filtrera på allhelgona. Fungerar med både skärmläsare och tangentbordsnavigering.
  • På sidan för jul och advent finns en animering med fallande snö i bakgrunden. Den går inte att pausa eller tidsstyra vilket kan vara störande.
    Tillgängligt alternativ: Klicka på Visa ljus för att undvika animeringen.